به گزارش مشرق، 5 سال قبل، یکی از شرکتهای ایرانی از طریق واسطه ای به نام (ق.م) اقدام به خرید دکل حفاری به نام (لاریسا) از یک شرکت تجاری در دبی کرده است.
قیمت این دکل در آن زمان حدود 105 میلیون دلار برآورد شده است که با مذاکرات صورت گرفته تا به حال 80 درصد پول دکل واریز شده اما تاکنون دکل به ایران تحویل نشده است.
این دکل به مدت 3 سال است که در امارات توقیف شده و شرکت خارجی تحویل آن را منوط به پرداخت 100 درصد پول آن کرده است.
این گزارش حاکی است این شرکت ایرانی هرچند در خصوص خرید دکل «لاریسا» به مشکل برخورد کرده است اما سوابق موفقیت آمیزی در خرید و واردات دکل های ملکی به ایران دارد به طوری که چند فروند از بزرگترین دکلهای ملکی ایران در اختیار این شرکت پیمانکاری است.
بر اساس این گزارش با توجه به اینکه توقف طولانیمدت این دکل ناشی از برخی اختلاف حسابها بوده است به نظر میرسد تسریع در تعیین تکلیف وضعیت این دکل میتواند از اتلاف سرمایه ناشی از توقف آن جلوگیری کند.
قیمت این دکل در آن زمان حدود 105 میلیون دلار برآورد شده است که با مذاکرات صورت گرفته تا به حال 80 درصد پول دکل واریز شده اما تاکنون دکل به ایران تحویل نشده است.
این دکل به مدت 3 سال است که در امارات توقیف شده و شرکت خارجی تحویل آن را منوط به پرداخت 100 درصد پول آن کرده است.
این گزارش حاکی است این شرکت ایرانی هرچند در خصوص خرید دکل «لاریسا» به مشکل برخورد کرده است اما سوابق موفقیت آمیزی در خرید و واردات دکل های ملکی به ایران دارد به طوری که چند فروند از بزرگترین دکلهای ملکی ایران در اختیار این شرکت پیمانکاری است.
بر اساس این گزارش با توجه به اینکه توقف طولانیمدت این دکل ناشی از برخی اختلاف حسابها بوده است به نظر میرسد تسریع در تعیین تکلیف وضعیت این دکل میتواند از اتلاف سرمایه ناشی از توقف آن جلوگیری کند.